Tårtkalas goes glöggmingel (och några recept)

Idag var det dags för Pelle att få bli firad av släkt och gudföräldrar. Piffade till hemmet med lite mer jul innan de kom.
Härliga juläpplen som skall bli mat till fåglarna hamnade inne en stund först och det blev ju vackert. 
Hyacinterna har redan slagit ut....måste nog köpa fler innan jul:) 
Från början var det tänkt att vi skulle fira med tårta.PUNKT.
Meeen så här i jul/adventstider finns det ju så mycket gott man kan äta. Som Saffranssnitt  och Julnötter ( Fräs 2 msk smör tillsammans med 1 tsk kanel, 1 tsk malen koriander, 1 krm chiliflakes och 1 tsk flingsalt. Lägg i 150-200 g blandade nötter och fräs ytterligare i 2-3 minuter. Äts gärna ljumna.)
Pelle & Måns hjälptes åt igår och dekorerade pepparkakor och gjorde chokladbollar. Inget kalas utan chokladbollar!! 
Parmesansticks  och Blåbärstårta. Tja, varför inte?! Egentligen skulle jag göra anjovispizza men när jag plockade fram ingredienserna så insåg jag att jag inte hade läst hela receptet....suck, man skulle ha kokt kall potatis också..f_n, det hade jag glömt. Då fick det bli snabba sticks istället, eftersom det bara var en halvtimme tills gästerna skulle komma. Får gör anjovispizzan en annan dag. Och ni som inte provat den....gör det! Såå god:)
Över till födelsedagsbarnet som fick ett stooort paket. 
Snäll som han är så får lillebror hjälpa till<3 
Farfar lyssnar intensivt på Pelles prat. 
Pelles fantastiska gudföräldrar! LOVE!! 
Farmor & Momma filurar och skrattar ihop. 
Fina, fnittriga ungdomar har vi runt bordet. 
Här är det en till....ja, en ungdom och en....inte ungdom kan man säga:) PUSS
Pelle tar i för kung och fosterland och blåser ut sitt ljus efter skönsång av alla. Men nu är det väl slutfirat födelsedagar för i år! Eller få se, vi har både farmor och farfar kvar på den här sidan året. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0