Veteranbilsfika 2015

Chokladbollar, bullar & kakor är klara.

Vi var till Sigrid & hennes getter på Stengärde getgård och köpte den godaste mesen som går att få tag på i Jämtland. Den har vi på Tallmons Tunnbrödstutar på Veteranbilsfikat!

Tittut!

VILKEN KVÄLL det blev i onsdags! Visst...jag hade hintat om att vi ville slå vårt rekord. Men inte hade jag trott att vi skulle slå "tidernas rekord". Under de 10 år som Annika varit involverad i att anordna Veteranbilsfika på onsdagar, har det ALDRIG varit så många "entusiaster" på plats! 

Såå roligt att få vara med om och vara en del av

Välkomna tillbaka nästa år!

Här kommer lite egna och lite lånade bilder (jag hann inte gå runt med nån kamera...i år heller. 

 
Eftersom vi i år inte hade möjlighet att använda hela lägdan så stod det bilar ända upp till vår husknut, på lilla lägdan, längs vägen, hos grannarna...:)
Några hojjar var det också på plats.
Min fina granne Annika med Sofia, som har spelat på vårt veteranbilsfika två gånger. Hon spelar numer i The Polkadots.
 
Det var inte många som rymdes på vår lilla parkering utanför cafét...
...ve´backen...
...bild uppifrån byn.
Här fick de flesta stå.
Nästa år ska alla få plats på lägdan igen:)
 
 
Det blåste ont på Olle som stod i korvmojjen.
Finaste Fanny spelade och sjöng fint. Att hon kunde spela på gitarren är en gåta eftersom det var så kallt... 

Det enda jag orkar säga just nu, efter denna sagolikt, roliga, kaotiska, fartfyllda kväll är TACK!!

Till alla som kom såklart men mest till min familj, mor & far, svärmor & svärfar, Agneta och alla sönernas kompisar som hjälpt till med allt under kvällen. Utan er hade det inte gått!!!

Nattinatti från oss som har rekord på antal veteranbilar under de senaste 10 åren..."all Time high" som arrangören sa!

Dagen efter....överbliven läsk...var ju inte direkt läskväder, snarare te-väder. Brrr...
Av veteranbilarna syns knappt ett spår. Ett enda skräp hittade jag. Helt otroligt efter att flera hundra personer dragit fram med bilar och fika. Hatten av till alla som tar hand om sitt eget skräp!
Kaffesump komposteras.
Allt diskas och ställs undan till nästa tillfälle.
Alla pryttlar packas ihop...
...trasmattorna viks och läggs i hög.
Städa.
Njuter av lugnet och minns att det för några timmar sedan var "fullt hus" här:)
 
Handdukar, filtar och dukar tvättas och hängs på tork.
Tack än en gång för en superkul Veteranbilsfikakväll. Det gör vi om nästa år! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0