Må Gott & Stärk kroppen-dagen

Så alla hittar till ossLon

Hyfsat morgonpigga deltagare lyssnar till Teresias instruktioner

Medan de körde sitt första pass, så plockade jag fram en inspirerande och hälsosam brunch

Filbröd, Fröknäcke, Piggelinrutor, Frukostsallad med avocado, ägg och äpple

Frukostrulle med färskost, skinka, tomat och ruccola, tranbär- & jordgubbsslush, knaperstekt bacon

Ekonaturell yoghurt, vår egen müsli, parmaskinka, Virgin Daiquiri med rödbeta och ingefära

Samtal om övningar och fokus på kommande brunch

Varsågoda

Efter ett pilatespass är man rätt sugen på frukost/lunch...brunch...eller borde det heta frunch på svenska?!

Man kunde välja att sitta inne eller ute, tillsammans eller ensam

Tinas Goda Ting, vore inte Tinas Goda Ting, om det inte fanns något sött med i bilden;)

- rabarberkompott med kardemummagrädde & kaksmul

Sån här monsterfrukost äter jag inte vanligtvis kan jag säga...

Ljuvliga sommarmorgon

Dags att äta klart och fortsätta dagen

And away we go

"Över stock och över sten.."

Nä, inte riktigt. Vi gick faktiskt längs stigen som vi kommer gå den 8/8 då Helt Enkelt kommer till oss och skall spela på vår utescen

Vackra Oviksfjällen skymtar långt i fjärran med vita toppar fortfarande

Halvvägs på vår strapats så går vi in i Fillsta Naturreservat

Framme vid Kalktuffen och välförtjänt vila

Här dukade vi upp frukt

Gott med lite fräsch frukt när man gått en bit

Vatten tog vi såklart från kallkällan

Fantastiskt gott vatten

Skönt med vila i solen

LYCKA - en fyrklöver hittades längs vägen

När vi kom tillbaka efter en promenad på drygt 5 km, så verkade några festat på rester medan vi varit borta:)

Påfyllning av dryck behövdes när vi kom tillbaka

Iste med persika som jag blandat i chaga-te i. Väldigt gott och hälsosamt.

Chaga säljer jag om nån är intresserad.

Härligt sammelsurium av skor på nedervåningen

Vila innan nytt, hårdare pass pilates med bästa Teresia som certifierad instruktör

Så här gör man

Tydliga instruktioner så ingen skadar sig

Själv "höll jag mig på mattan"....

"Händerna upp i luften..." Nä, fötterna var det ju;)

Stretch & vila

Avslutar med att djupandas

Stort TACK till er alla som var med Teresia & mig och gjorde den här dagen så bra!

Vi kommer garanterat att göra om det....nästa sommar!

 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0