Fisk under sprött täcke med dill & ost

Ingredienserna framdukade, eller Mice un place, som man säger på Kockspråk;)
Det betyder att man plockar fram allt man behöver för att tillreda sin måltid/maträtt så att matlagningen flyter på utan att man måste springa runt och leta olika saker. Eller att det kanske t o m  fattas en ingrediens...hemska tanke:)
Ännu ett recept för 100 portioner...dela i 10 och sen i hälften...typ;) Det är inte så hiskeligt noga.
Jag tror att jag hade till 15 barn och 7 vuxna :
6 x 400 g fisk
ca 500 g ost (gott m mycket ost)
3-4 dl ströbröd
ca 2 dl persilja
1 vitlök solo
flytande smör - & rapsolja ringlade jag bara över i ett fint mönster:)
Om ni då räknar om orginalreceptet så ser ni att mina mängder inte heller är exakta och det behöver det oftast inte vara i matlagning. Kör på lite feeling! 
Till den goda fisken kokade jag nyupptagen potatis som barnen själva odlat i pallkragar på jobbet.
Fantastiskt vilket ställe jag jobbar på!
Färdigt att servera barnen.
Min monsterportion..försökte göra den lite suddig så det inte skulle synas hur mycket jag åt;) Men det var så gott!
Såsen är bara creme fraiche som är ihoprörd med lite pressad citron, Vegeta och nymalen svartpeppar.
Lycka Till!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0