Bättre sent än aldrig

Har inte hakat på trenden med Pulled Pork förrän den är på väg bort;)
Igår innan jag gick och la mig så stoppade jag in gjutjärnsgrytan i ugnen med en massa gott i.
Tog lite från några olika receptet.
Lade 1,8 kg benfri fläskkarré i grytan tillsammans med 1 gul lök i klyftor och 1 stor vitlök solo i klyftor.
Köttet saltade och pepprade jag ordentligt runtom.
Blandade 1 flaska, 400 ml, BBQsås med hickory/sweetsmak med 1 1/2 dl sweet chilisås, 1 1/2 dl Hoisinsås och hällde över.
Grytan stod i ugnen på 100 grader drygt i ca 8 timmar. Sedan lät jag allt ligga kvar i grytan ute under dagen.
När det var dags för middag så tog jag in hela härligheten och drog isär köttet, lade tillbaka det i grytan och såsen.
Blandade om allt ordentligt och hettade upp.
Gjorde en klassisk Coleslaw till.
En kvarts bit vitkål, en rödlök, en morot. Blanda 1 dl creme fraiche, 1/2 dl majonäs, 1 tsk dijonsenap, 1/2 tsk salt, 1 krm SvP. Blanda tillsammans med grönsakerna och låt stå kallt till servering.
Serverade tillsammans med ett gott bröd, Coleslaw, valfria grönsaker, gräddfil el creme fraiche, det FANTASTISKT goda köttet och ev jasminris.
Kolla in det här klippet!!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0