Kycklingklubbor och Potatissallad

När värmen kommer så slår jag genast om till nåt slags lat-tänk vad gäller mat. 
Idag köpte jag varma härliga grillade kycklingklubbor och en färdig potatissallad till middag.
Blandade creme fraiche med mycket riven parmesan(märks det att jag fått smak på den italienska godingen..) och nymalen svartpeppar som jag serverade till tillsammans med en grönsallad.
Passar perfekt att äta inomhus, i hängmattan (om du inte gungar för högt) eller på picknicken.
När man har tid och lust så kryddar man och grillar sina egna klubbor såklart och gör en egen potatissallad.
 
Den här är god och räcker till ca 8 pers:
5 välmogna avocador
5 lime
1/2-1 röd chilifrukt
ca 1 tsk salt
1/2 krm malen vitpeppar
4 dl matlagningsyoghurt
2 kg kokt kall småpotatis
 
Mixa avocadokött, limesaft, S & P och urkärnad chili.
Blanda för hand ner yoghurt.
Varva kräm och potatis och dekorera med chiliringar.
 
Avocado blir gärna grå men den här kan stå nån timme i kyla under aluminiumfolie innan den grånar.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0