Kladdig Chokladkaka - recept

Här får ni receptet på kladdkakan vi kommer servera på NostalgiDansen nästa lördag.
3 ägg
3 dl socker
3 dl vetemjöl
1 1/2 tsk vaniljsocker
1 1/2 tsk bakpulver
150 g blockchoklad
150 g smör
Vispa ägg och socker fluffigt.
Smält smör och choklad.
Blanda de torra ingredienserna. 
Rör försiktigt ihop alltsammans från de tre "byttorna".
Häll smeten i en smord och ströad form(jag använder kokos).
Kör i ugn på 250 grader i 7-10 minuter. Kakan blir lös i mitten.
Eftersom jag gjorde dubbel sats i långpanna så lät jag den gå några minuter extra. Dessvärre blev det stora sprickor men dom krympte ihop något när kakan kallnade.
Förvara kallt innan servering tillsammans med en klick grädde.
För min del så hamnar dom i frysen tills det är dags att äta dem. Fast blir det som det brukar på dansen så har vi inte ro att sitta still och äta nån kaka, så jag tjuvsmakade lite nu och den blev god.
Det jag gjorde med panna nr 2 var att jag även tog 1 1/2 msk kakao i eftersom jag gillar chokladsmak...får se om det blev ännu godare. Den har inte kallnat än:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0