Hoki med curry och Spenatris - recept

Idag åt vi en smarrig fiskrätt på Guldkusten.
Kryddade Hokifileér med salt, vitpeppar och curry.
Stekte dem sedan i smör så de fick en härlig yta, lade över dem i en ugnsform(eftersom jag gör så stora mängder blir det lättare, behövs nog inte om man bara gör några portioner.)
När jag stekt de sista så hällde jag i grädde i pannan och vispade runt med alla stekrester av fisken(här häller ni då bara grädden över fisken direkt i pannan).
Lät det koka ihop lite åsså fick jag reda med lite maizena för att det skulle bli sådär tjockt och krämigt.
Därefter hällde jag grädden över fisken och körde några minuter i ugn.
Koka valfritt ris enligt förpackningen och när ni skall servera så blandar ni i färska spenatblad.
Väldigt mumsigt tyckte både barn och personal.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0