Hit eller inte....

Häromdagen tog jag och använde upp Potatis- & Broccolimosen(ca 1 liter) som jag fick över nån dag innan. 
Jag blandade i riven Prästost(1-2 dl), ägg(4st), 1/2 dl mjölk(skulle jag inte behövt...), kryddade upp med S & P. Tänk på att baconen är rätt salta! Lyssna på den här gamla dängan!!
Knaperstekte bacon(1pkt) och blandade ner i moset.
Stekte sedan biffar i smör. De första gick sönder när jag vände dem men sen kom jag på att något lägre värme och längre stektid var melodin:)
Ja, blev det en hit tror ni?!....Njae, inte om man lyssnade på halva familjen som valde att micra andra matrester som fanns i kylen. Jag, Mats och Pelle tyckte det var helt ok.
Men helt ärligt så har jag aldrig fått till potatisbullar som är lika goda som de man köper i frysdisken på affären. Är det någon av er som har tips på hur ni gör så...give it to me!!:)
Efter en sån måltid(!)tyckte Isak minsann att det behövdes lite gott, så han bakade chokladmuffins.
Det här är kanske det mest använda receptet i vår "Sju sorters kakor"-bok. Ta gärna ut dem lite tidigare än vad det står så blir de så där härligt kladdig-sega i mitten.
Grön glasyr....nja, sådär va...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0