Cornflakespanerad torsk med potatismos - recept

Till 4 portioner Cornflakespanerad torsk behövs:
500 g KRAV (helst) torsk
4 msk smör- & rapsolja
1/2 dl ströbröd
2 dl cornflakes
2 krm salt
1 pressad vitlöksklyfta
 
Sätt ugnen på 225 grader.
Lägg fisken i en ugnssäker form.
Blanda smör- & rapsolja, ströbröd, flingor, salt och vitlök. Krossa ev flingorna lite.
Fördela röran över fisken.
Stek i mitten av ugnen i ca 20 minuter.
Servera med gott potatismos och broccoli till.
Så här gör jag potatismos.
Koka upp skalad, helst en mjölig sort, potatis i mindre bitar. Låt dem koka helt mjuka i saltat vatten. 
När potatisen blivit mjuk så tillsätter jag ganska mycket smör, varm mjölk, salt, vitpeppar och riven muskotnöt.
Sen kör jag elvispen tills peran har bytt skepnad och blivit mos.
Smaka av med alla kryddor tills du är nöjd med smaken och mjölk tills konsistensen är perfekt:) 
Fick broccoli kvar efter middagen så den mixade jag.... 
...och blandade ner i den överblivna potatismosen. Sedan hamnade det i en plastbytta i kylen.
Det skall jag använda en annan dag till Potatisbullar, återkommer med receptet när jag gör dem:)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0