Stora matlagningsdagen

I går tillägnade jag en stor del av dagen till att laga mat. Ibland är det så skönt att förbereda inför kommande vecka men oftast så gör man det inte. 
Jag gjorde en köttgryta på grytbitar från älg, morot, lök, vitlök, lagerblad, viltfond + vatten så det täckte, soja, salt, peppar, oregano. Lät det koka tills köttet var mört. Hällde på grädde, smakade av med mer salt och redde av med maizena.
Gjorde även juliga köttbullar enligt grundreceptet i Vår Kokbok fast med älg- & fläskfärs, hälften av varje. Kryddade med malen kryddpeppar, lite kanel och en gnutta socker:)
Tror dock att vi smarrar dessa innan julafton för då ska vi äta svärmors godingar.
Gjorde även en Hoki Bolognese
Som alltid när man är sex personer i familjen så är meningarna delade:) Jag valde att servera tillsammans med potatis istället för pasta.
Mats och jag tyckte iallafall att det var gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0