Fredagsgott - fylld franska - recept

Fylld franska är gott!
En variant på den här fick jag för första gången av min kusin Anki när hon bodde i en lägenhet i Valla för säkert 25 år sedan.... Kommer du ihåg det Anki? ;) Gott var det iallafall och jag har gjort den lite då och då under åren.
 
Så här gjorde jag igår:
Hacka 1 stor paprika, 1 stort pkt kalkon el skinka, 1 röd lök och blanda med 5 dl creme fraiche, lite riven ost. Krydda med vitlök, paprikakrydda, oregano ev lite salt och peppar. 
Fyllning och kryddor kan ju varieras i oändlighet.

Fyllningen räcker till två frallor som man skär av ett lock och gröper ur lite. Ös ner blandningen och kör i ugn tills allt är varmt. Jag vet ju inte orginalreceptet men det kan vara fördel att värma blandningen lite först så tar det inte lika länge i ugnen och brödet blir inte bränt. Finns risk för det annars.
Skär i "skivor" och servera med enkel sallad.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0