Bröllopskvällen

Jag var så fräck att jag gjorde ett hål i taket för att hänga upp en fin krona ovanför buffébordet....får se om jag måste dit och spackla igen det sen;)
"A woman´s gotta do what a woman´s gotta do"
Endel av maten på plats...än fattas det några rätter. Ostarna från Oviken Ost var jättegoda. Himmelsraften, Magna och Rossa valde jag den här gången. Från Hara Gård hade jag valt Sesamknap och Örtknap som är riktigt gott med ostarna eller färskost på. Min svartvinbärsmarmelad passade superbra till Rossaosten:)
In action med spisrosor på kinderna. Jag hade fattat fel på tiden så jag var en timme "kort" men det gick galant tack vare snabba ugnar. Det gäller att inte bli helt hispig en sån gång. Kan tillägga att jag även glömt både Lingonsalsa och Hjortroncremen hemma.....
...som tur var så var min kära make, tillika diskplockare, på väg hit så han räddade situationen. Så här slarvig brukar jag inte vara! Tur att det inte var något gästerna hann märka av:)
Lite mer mat.
Menyn för kvällen såg ut så här:

Chilitjälaknul

Potatisgratäng med Storsjö Svart & timjan

Lingonsalsa

Varmrökt Regnbåge 

Hjortroncreme

Höstsallad

Tunnbrödstubbar med rökt kött och pepparrot

Paj med salami och Västerbottenost

 

Färskost med örter

Tre jämtländska ostar

Hårt jämtländskt tunnbröd

Svartvinbärsmarmelad från vår egen gård

Vackra bruden på plats.
Brudens syster hade gjort de goda vackra tårtorna. D & E hade en egen lite sötis:)
Tack fina herr & fru Fjällström för att jag fick den äran att göra maten till er stora dag!
Kram från Tina
 

Kommentarer
Postat av: Agneta

Grytan var jättegod hälsar hela familjen Öhlund.

2012-09-24 @ 10:45:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0