Torsk med kål, curry å morötter - recept

När mitt bullefikande var slut idag så var det dags att ge sig i kast med middagen. När jag gluttade in i kylen så såg jag att jag varit förutseende och tagit fram torsk igår som var näst intill tinad nu:)
Efter lite mer rotande i kyl och skåp så blev min "mice un place"(Det används i professionella kök för att hänvisa till att organisera och ordna ingredienserna t.ex. nedskärningar av kött , såser,  kryddor, färska hackade grönsaker, och andra komponenter som en kock kommer att behöva för de menyalternativ som han eller hon förväntar sig att förbereda under hans / hennes skift.- Wikipedia) så här:
Torsk
Smör
Vitkål
Röd lök
Morot
Vitlök
Curry
S & P
Creme Fraiche
Bulgur
Fräs lök mjuk i smör och curry. Tillsätt riven morot, vitlök och vitkål.
När kålblandningen fräst och blivit mjuk tillsätter du creme fraiche, saltar och pepprar. Just det, jag smulade ner en fiskbuljongtärning oxå.Torsken sjöd jag med lite salt i en kastrull bredvid och blandade ner vid serveringen.
Så här såg det ut innan sex hungriga vargar slängde sig över karotterna:)
Lika som rosen på en Prinsesstårta, ville Måns ha pelargonen på sin portion:)
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0