Lingonbröd - recept

Idag skulle jag baka ett gott lingonbröd.
Här är receptet. Tog de här bilderna som är så fina från min pärm men när jag började kolla ingredienserna så insåg jag att det var ju inte det här jag skulle baka...
Nä, det var ju från det här receptet:) Så här ser de flesta av mina goda, bra recept ut. Skrivna halvt oläsligt på en liten lapp inklistrat på sniskan!
Här blandar man iallafall bara alla ingredienser noga, jag tillsatte ca 2 dl solrosfrön idag oxå. Blir gott med lite tuggmotstånd tyche je:)
Blekfisar i ugnen. 185 grader 40 minuter längst nere i ugnen. Kan bli lite mörkbrunt på toppen men det gör inte så mycket.
Gott, snabb och enkelt! Passar perfekt när man vill ha ett bra egenbakat bröd på hyfsat kort tid.
Men för all del prova gärna det andra receptet med, det är oxå gott!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0