Gulaschsoppa - recept

En något annorlunda Gulasch än den jag är van vid åt vi idag på GK.
 
Skala och hacka löken, fräs den i smöret i en gryta. Strö över paprikapulvret. Tillsätt tomatpuré, krossade tomater samt buljong och låt koka upp.
Lägg ner köttfärsen lite i taget. Rör om så att färsen smular sig.
Tillsätt potatisen skuren i små tärningar(jag tog kokt från igår så den kunde jag lägga i på slutet).
Lägg i korven skuren i skivor och paprikan skuren i bitar.
Koka alltsammans ca 15 minuter, tills potatisen är mjuk.
Häll i mjölken och smaka av med salt och peppar. Srö över rikligt med hackad persilja. 
 
Oj, vad bleka färger det blev på min salladstallrik....det "röda" är kokta polkabetor. Det vitaktiga är keso som jag blandat med söndermixade gröna oliver, jättegott!
En väldigt god Gulasch med lite apelsin till efterrätt, mums:) Serverade med nybakt Foccacia.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0