Far, Farfar, Morfar....

En massa pappor hade vi på middag idag, på Fars Dag.
Å förhoppningsvis ett helt gäng framtida pappor:)
Snejsade ihop lite ostar och kex till förrätt.
Örtsaltknap från Hara Gård med Rossa från Oviken Ost(en av mina favoriter) och min egen Äpple & Hjortronchutney. Vanlig Brie med min egen svarvinbärsmarmelad och Himmelsraften från Oviken Ost med in egen krusbärsmarmelad.
Ostar kan man ju faktiskt äta antingen före eller efter en god middag. Alltid gott!
Idag testlagade jag mitt första recept som skall vara med i 100% Östersund. 

Krämig Citronpasta med baconlindad Kyckling

4 port

 

4 kycklingfileér

8 skivor bacon

matfett till stekning

 

Dela kycklingfileérna längs med på mitten. Linda en skiva bacon runt varje.

Stek i lite matfett så att de får fin färg runt om. Lägg i ugnsfast form och täck med aluminiumfolie.

Efterstek i ugn 200 grader i ca 10-15 minuter.

 

Ca 400 g okokt tagliatelle

5 dl matlagningsgrädde

2 hönsbuljongtärningar

3 dl vatten

saft och skal av 1 citron

salt

peppar

 

Koka tagliatellen enligt anvisning på paketet. Ta bort den någon minut innan klar.

Häll av vattnet i durkslag och håll pastan varm.

Medan pastan kokar så kokar du ihop grädde, tärningar, vattnet och saften av citronen, rör om ibland.

Sänk värmen och låt puttra i 5-10 minuter.

Tillsätt skalet av citronen och krydda med salt och peppar.

Lägg ner den varma pastan och rör om så allt blandar sig.

 

Servera genast med kycklingen och en god sallad.

Så ni som läser min blogg får lite förhands-"sneakpeak";) 
Dukade med lite virkade små dukar idag. Dessa ska hamna på olika kuddar som jag skall sy så fort andan faller på.... 
Så här såg "tallriken" ut idag. 
Fina mamma hade gjort en Farsdagstårta så slapp jag gör efterrätt:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0