Middag måste vi ha - recept på Kaprisfisk & Pizzasallad

Ja, vare sig man vill eller inte så måste man äta middag. Iallafall när man har barn. Jag skulle kunna vara utan när jag har halsont men nåt vettigt förutom te och ostkroksbollar måste ju kroppen få;)
Idag blev det inspiration från torskpaketet:
1 pkt tinad torsk, S & P läggs i smord ugnsform.
Blanda 1 dl creme fraiche med 1 dl mjölk och 1 msk potatismjöl. Rör sedan ner 2 msk fransk senap och 2 msk kapris. Strö över riven ost.
Kör i ugn i 15-20 minuter på 225 grader.
Alla vi tyckte att det var en god fiskrätt som vi nog kommer göra igen och jag kommer definitivt göra den på GK till hösten när jag kommer tillbaka.
Eftersom jag är sjuk och två av fyra barn här hemma är sjuka så blev det inget jobb för mig den här sista veckan innan jag skulle gå på sommarledigt. Håller tummarna nu att jag piggnar i fort så jag kan njuta av min ledighet åtta veckor!!! framåt:) Hur ska man lösa sommarledigheten när föräldradagarna tar slut?? Vill inte ens tänka på att ha ledigt bara i fyra veckor....
Tror kanske jag gett er mitt pizzasalladsrecept förut men här kommer det igen. Perfekt att göra en laddning som räcker några sommar luncher/middagar framåt.
1 färskt vitkålshuvud
1 dl paprikasallad(sån i burk med vinäger) med lite av vinägern, hackas något
1-2 dl solrosfrön
(du kan riva i morötter fint el grovt, purjolök etc..men idag blev det den här varianten)
Koka upp 1 1/2 dl rapsolja, 1 1/2 dl äppelcidervinäger, 3/4 dl strösocker, 3 3/4 tsk salt, peppar och vitlökspulver efter smak.
Häll det över salladen så vitkålen "slaknar. Och den här salladen håller sig i över en vecka i kylen.
 
Lycka Till!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0