Paj med härliga Sommarbär - recept

 
 Nu är det dags att tömma frysen på fjolårets sommarbär så årets godingar får plats:)
Här har jag blandat hallon, smultron och blåbär och lagt i en vanlig pajform.
 Smuldegen gör jag så här:
125 gr smör smältes och så blandar jag ner knappt 1 dl strösocker, 2 1/4 dl vetemjöl, 2 1/4 dl havregryn och lite vaniljsocker. Fördela över bären och switscha in i ugn.
Kör på 225 grader tills den är så här gyllenbrun och fin....
...så här kan det oxå bli om man inte har koll. Fast det händer ju aldrig mig;)
Den vackert gyllenbruna serverar jag tillsammans med marsánsås. Den där svarta den kan man ge till sina hönor, har jag hört!
 

Kommentarer
Postat av: Agneta

Jag har precis snott ihop en smulpaj med hallon och blåbär som skall in i ugnen. Ska försöka grädda den lagom!!Kram

Svar: Gick det bra?;)
Tina

2012-07-27 @ 17:20:20
Postat av: Agneta

Det gick jättebra, men jag glömde ställa klockan så jag hade nog ganska mycket tur!! Kan det vara åldern??

2012-07-28 @ 20:22:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0