GOTT NYTT ÅR!!!

Ett riktigt Gott Nytt 2012 önskar jag alla Er som läser min blogg.
Vi firade in nya året hemma med endast familjemedlemmarna, och det var skönt. Har ju varit krasslig ett tag så det är då rätt skönt att inte ha största nyårspartyt inbokat.
Vår förrätt bestod av:
Kräftstjärtar - hackade, men spara några till garnering
Röd rom -spara lite till garnering här oxå...om ni vill
Creme fraiche
Vitlök - pressad
Dill
S & P
Mojsa ihop allt, rör inte för mycket då blir det för löst.
Lägg på en skiva mörkt bröd.
Mums fillibabba tycker alla i vår familj:)
Vår varmrätt bestod av:
Fläskfilé som jag först brynte runt om, sedan fick den vila i alu.folie innan jag la in den tillsammans med vitlöksfrästa färska champinjoner i smördeg. Pensla med vispat ägg och in i ugnen i ca 20 minuter.

Mina barn börjar bli "skadade" av min blogg-fotografering...här har Isak fotat sin tallrik:)
Vi åt "pås"-potatisgratäng till. Har hittat en sort som är jättegod om man blandar i riven ost, chiliflakes och timjan.
Måns hade skurit sallad åsså hade vi bea. GottiGotti!
Se sån stil han har;)
Mamma hjärta Pelle <3
Nä, orken räckte inte ens till en egengjord efterrätt...men Tiramisuglass och jordgubb/päron/vanilj från Ica funkar hur bra som helst också.
Djup koncentration när vi eldade tomtebloss. Eftersom minstingen i familjen inte orkar (och förresten förstår jag inte vitsen av att hålla så små vakna heller...) vara vaken till tolvslaget, så tog vi det tidigt på kvällen. Vi skickade även iväg fyra Hotair-ballonger.Vackert! Fast det är med viss reservation jag rekommenderar dessa eftersom samarbetet runt att tända och få iväg dessa kan leda till skilsmässa..bara en lite varning;)
Klockan 23.59.58 31/12-2011 till "Ring klocka ring"
Från Oss alla till Er alla
Ett Gott Nytt År!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0