Mumsigt till middag - recept

Idag gjorde jag en variant på Julia Pihls Honungskyckling.(Julia är en bekant till familjen som tagit med sig receptet från sitt hemland, USA).
Man gör den egentligen på hel kyckling men jag tog fileér.
Lägg fileérna på smord ugnsform, S & P, häll på mycket honung och flytande smör. Kör i ugn tills klart.
Servera med jasminris, någon grönsak, vitlökssås och kanske lite hummus.
Isak fotade sitt arrangemang;) han tog även lite sweet chili på. Själv så tycker jag att det tar bort den goda honungssmaken.
HUMMUS gör jag så här:
Kikärtor, vitlök, olivolja, citron, rosmarin, S &P
Häll i olivolja och mixa till lagom konsistens.
Riktigt smarrigt både som en röra till maten eller som pålägg på bröd, jammi!
Lycka Till!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0