Förberedelser inför Marknad i Advent

Mitt snickerijobb idag:) 
Behövde dölja en gavel på ett skåp så det fick bli gråbrädor och en bit resttapet som jag snikat åt mig.
En superfin tapet med talgoxar på.
Min farmor hade ett speciellt förhållande till talgoxar och idag har jag det. Ofta så kommer dom och sätter sig på fönsterbläcket och kikar in vad vi håller på med. Vi har flera gånger nu under hösten fått släppa ut dem från övervåningen på lon där de tagit sig in. Jag är helt övertygad om att det är farmor och farfar som vill hålla koll på oss:)
Fyller på med saker igen... 
Myys! 
Den här gamla grammofontratten skall nog få bli en lampskärm. 
Bort med gamla hyllremsor och hyllpapper... 
...och på med nytt. 
Köpte fantastiskt fina gamla hyllremsor på en loppis i somras. 
Flera rullar som var oanvända. 
Gissa om jag blev överlycklig över det fyndet....ja, dom var dessutom billiga:) 
Adventsljusstakar. 
Snart är vi där...vid första advent. Och då kommer ni kunna köpa en om ni vill:) 
Väggvarianten. 
Eller väggvarianterna. 
Det börjar ta form. Fast än så kommer det nog flyttas runt en hel del innan vi slår upp dörrarna. 
Paketinslagningshörnan.
Mingelfat kommer ni att kunna köpa och mumsa på medan ni går runt och tittar och handlar på Marknad i Advent, 29-30 november.
Tänk er att det kommer ligga både ost, knäcke, marmelad, glögg, godsak...på fatet:)

Kommentarer
Postat av: Karin

Jag har också full produktion här hemma, så snart jag får en stund över... så att jag har laddat med alster till Marknad i Advent :-)
Med vänlig hälsning
Karin
skruttväsKa

Svar: Vad härligt att höra! Ska bli jätteroligt att ha dig och dina fina saker här:)
Tina

2014-10-21 @ 19:22:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0