Möhippa

I lördags ringde klockan tidigt för uppstigning. Hade packat bilen med bla ridkläder och mat.
Vi var nämligen ett gäng som skulle kidnappa min  fina kollega och se till att hon fick sig en härlig möhippedag:)
Mötte upp några av kidnapparna som korkade upp champangen som den blivande bruden skulle få till frukost!
Efter ett vad jag kan tänka mig hemskt uppvaknande (vi tog henne bokstavligt talat på sängen) så blev det champange och goda mackor innan vi drog vidare.
Nästa anhalt var....stallet! Gissa varför jag gärna ville vara med direkt från morgonen?!;) 
Min fina häst, islänning, är 21 år och pigg som en krutdurk:)
Han var så rolig att rida, skulle absolut gå först. Dundrade förbi alla i full galopp, men när han kommit förbi och först så lugnade han ner sig, hihi. 
Min chef Agneta, Marie- bruden och Kattis- gammal GKförälder var mina ryttarkompisar i skogen.
Såå roligt, härligt och jobbigt! 
Efter drygt en timmes ritt så fick Marie möta resten av gänget som gömt sig i en grillkåta vid sjön.
Mer bubbel! Det här ska jag lägga på minnet för det var jättegott...jag som inte gillar bubbel annars. 
Varmt och gosigt med elden i kåtan. 
Kolbullegrillarkillen... 
...gjorde finfina kolbullar till lunch åt oss. 
Kolbulle är såå gott! Fast det vet ni ju att jag tycker vid det här laget:) 
Å det tycker bruden med!
Självklart så fick bruden lite snygga kläder att ta på sig:) 
Så, fiin....?! 
Resan gick vidare. 
Laserhallen med en vit brud där resten av gänget hade svarta kläder...gissa om hon syndes väl:) 
Gocart, förstås. 
E ni klara tjejer??
Jag lovar att hornen växte i pannan på dem när de racade runt, runt:) 
Efter gocarten hade vi med lite plockmat och dryck som vi intog i ett konferensrum vi hyrt.
Samtidigt passade vi på att göra Marie ett snäpp snyggare.
Avslutade allt med sumobrottning. Bruden fick brottas mot alla inklusive vår guide på stället:)
Och hon vann nästan allt! Hon måste vara stålkvinnan!! 
Efter en öl på stan är vi tillbaka på hästgården.  
Här har hon fått på sig rollerblades vilket hon aldrig provat. Sedan knyttes ett rep runt hennes midja.
Andra änden var fastknuten i dragkroken på en bil. Hasse, tillika kolbullekillen, satte sig i bilen och gasade upp bilen. DÅ drog vi ner bindeln från ögonen och sa åt bruden att hålla i sig. Samtidigt så kör Hasse iväg så det skriker om däcken!!!!!! Marie skriker också!!! Det är nästan så jag också skriker, trots att jag hela tiden visste att repet var avskuret och att hon alltså aldrig skulle dras med efter bilen:)  
Sen var det dags att vila och mysa. Bubbel i alla former för brud och vänner. 
Agneta hade dukat upp så fint i sitt hem till oss. 
Maten hade vi alla gjort varsina rätter så det blev en Italiensk buffé!
Tillfnissning efter bad och före middag. 
Teresia och jag softar vid barhänget:) 
Såååå mycket gott! Det är ju underbart med knytis. Det blir alltid så mycket gott av olika sorter då.
Fram för mer och oftare knytis! 
En massa kul, bus och skratt blev det såklart.
Bruden fick ju flera olika uppgifter under dagen, bla detta.
Hon skulle måla sitt eget bröllopsfoto. 
Alltså jag blir så imponerad av dem som bara kan sätta igång och måla...bara sådär! 
Jag skulle aldrig fått till en så här fin! De ska gifta sig i en kyrkoruin...det ser man, eller hur?!
Gura.
Eftersom bruden både kan spela och... 
...sjunga så blev det skönsång framöver kvällningen. 
En sista "lek" var att bruden fick lukta på olika t-shirts för att se om hon kunde urskilja vilken som tillhörde hennes blivande make. Det gick ganska bra;) är nog svårare än man tror.
Tack gode Gud amen att den här dagen snart är slut....eller säger hon:
Tack snälla ni för en helt galet rolig dag med er finingar?! 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0