Lugn bara lugn!

Sisten dit är en liten lort!
Måns springer allt vad han förmår för att hinna före mig...vilket inte han hade behövt, jag springer knappt fortare än honom fast jag anstränger mig;) 
Hörde att den blivande bruden var lite orolig att vi inte ska få klart lokalen till hennes bröllopsfest i september. Lugn bara lugn! Det händer grejer, men jag har haft fullt upp med annat så jag har inte haft tid att dokumentera:)
Ikväll har Mats plockat ner hela tegeltaket på ena sidan tex. 
Så imorgon bitti när de flesta ligger och trynar och njuter av att ha en extra ledig dag, då ska vi jobba med att lägga på ny, eller ja....gammal plåt. 
Om jag smilar upp mig lite gulligt, får jag klättra på stegen då?;) Näää, kliv ner!! 
Plåten som imorgon skall landa uppe på taket till lon - vårt blivande Café
Snickare-grannen har byggt rampen mellan rummen så här skall vi nu bara klura på hur vi skall få fast våra snygga handledare på bästa sätt. Ska prata med en smed-granne och höra om han kan hjälpa oss med det. 
Mats håller på lite varje kväll med att pussla ihop innertaket. Vilket inte är lätt med tanke på att brädorna är helt ojämna och behöver läggas med "lock" för att täckas... 
Men med hjälp att finfina grannens ställning att kliva på  och spikpistol att "spika" med så går det betydligt lättare och snabbare.
Det är fint med snälla och hjälpsamma grannar. Hoppas få återgälda allt till alla när vi öppnar med fika forever...typ;) 

Kommentarer
Postat av: Mita

Haha, jag är lugn so far!
Var din mamma som verkade lite mer tveksam...
Ser ut som allt går enligt planerna för er och det blir ju jättebra -varför ha en ynka "taklagsfest" när man kan inviga huset med ett redigt bröllop!?!? ;-)
Svärföräldrarna dundrar in till helgen å de är nyfikna på var det är vi ska gifta oss så ni får nog ett litet besök nån dag... Kramen!

2014-05-28 @ 23:27:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0