SPORTLOV

Äntligen var det dags för Måns att få åka slalom i Klövsjö. Som han har längtat!
Lätt som en plätt så swischar han nedför "lilleputtbacken" och greppar världsvant liften:) 
Supernöjd är han när han får åka med storkillarna i sittliften längst upp på fjället. 
Lassar in en storportion med pasta och köttfärssås, det behövs för orken. 
Det coola men lite trixiga rullbandet i Vemdalen testades såklart när vi var där. 
Ser ut som nåt som trillat ner från rymden. 
Somnar gott i skräddarställning på vägen "hem" till Svenstavik. 
Där har vi haft helpension och kunnat ägna den lediga tiden åt att läsa intressant lektyr;) 
Lillebror Steffe stämmer av om killarna har koll på att föret ändrats radikalt från dagen innan då det var moddigt i backen och gick trögt, till att det idag är nästan blankpolerat = att det går väldigt mycket fortare... och att det är väldigt hårt i landning. Det gäller att ha respekt och kontroll på både underlag och kropp när man flyger fram i de stora hoppen. 
Månsson svajjsar lätt under "Valles" ingångar till de olika liftarna. 
Apelsiner är alltid gott efter en skidtur:) 
Myspys med brorsan<3 
Isak och Måns på väg nedför den brantaste delen. 
Att vila lite mellan varven är bra. Som tur var så hade ingen en kamera i närheten när jag gjorde min vurpa...eller jag menar när jag "vilade" lite i backen;) 
Pelle var snäll och hängde med mammsen nedför "lätta slingan", det var lagom för mig:)
Nu har vi åter landat hemma och laddar om för nya arbets- & skolveckor innan det blir dags för påsklov....men det känns läänge tills dess.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0