Måns sista sommaravslutning på Guldkusten

Det syns att barnen älskar att skriva! Vilka fina bokstäver!
Coolingen himself!
Med bästa vännen Alvar<3
Tissel å tassel med fröken Agneta och avslutningsvännerna, innan det är dags att beträda scenen där alla förväntansfulla familjer väntar:)
VÄLKOMNA till SOMMARFESTEN!
Sånger, dans och goa skratt från alla Guldkustingar!
På repertoaren stod bla Busy, Kära bröder, Godmorgonsången på tyska!, Diggiloo Diggiley med egen text...lovely!
Alla avslutningsbarn får sina teckningsmappar, fotopärmar...
...och en liten väska med matrelaterade bilder där de är med, sin älsklingsfrukt(Måns valde jordgubbar), receptfoldrar mm.
Sen var det dags för "våra" att överlämna en gåva till fröknarna och Guldkusten, så de "lever vidare" här trots att de slutat. De senaste åren har avslutningsbarnen gett äppelträd, svartvinbärsbuskar, rabarberplantor mm. Men eftersom vi kommer bygga ut och om framöver så kände vi att vi satsade på något annat.
Och något som genomsyrat årets arbete, intresse och projekt den här året har ju varit cyklar. Inne & ute, uppe & nere, hit & dit. De har mekat sönder cyklar, undersökt dem, målat/ritat dem, gjort cykeldelar i lera....allt med cyklar. Och till deras hopp och cykelbana ute på gården så tyckte vi att det skulle passa bra med skyltar:)
Vi får hoppas att de själva får komma tillbaka på besök och använda dem till hösten:)
Jag puttar på en något blyg kille:)
Åsså kramas jag och gråter (inget ovanligt...) med fröknarna. Även om jag själv blir kvar så blir jag ju from nu bara kollega, inte mamma på GK.
Vädret var på vår sida. Picnicken gick att ha utomhus!
Måns mumsar ost- & salamipaj som Pelle valt att vi skulle äta.
Härligt gäng!
Snyggaste hjärtat, vad jag kommer sakna dig på dagarna!!!! (Åh, nu börjar jag gråta igen....)
Den här texten hade vi skrivit i en present som personalen fick. Säger mycket!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0