Måns längtar

Måns längtar till påsk nu när julen är över:) Han vill måla ägg!
I helgen har han målat ägg trots att det är länge till påsk.
Och när jag såg hans finafina gubbe så blir jag så stolt och förbaskad, at the same time!
När man går på koll på BVC så har de en god tanke att de skall se hur barnet utvecklas. Men det blir ju så fel!! Vi möttes av vår BVC sköterska och av läkaren som är med. Läkaren hälsade på mig och tittade knappt på Måns. Sen förväntas Måns sätta sig och rita några fåniga former, en gubbe och klippa ut en cirkel.
Gissa om han gjorde det??! Nä!
Och jag förstår honom. Kanske är dags att läkarna kommer ner på barnens nivå och är trevlig, lockar till lek så de känner att de vill visa vad de kan. Då kanske läkaren hade fått se en sån här fin gubbe. Inte på ett platt papper utan på ett runt ägg, gör om det om du kan, läkaren!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0