Veternabilsfika 2014

Igår morse så såg (hahaha...) det ut så här på lon...
 9 timmar senare...så här!
Måns och jag skeppar ut fika till alla som väntar på att smarra allt gott som mamma, svärmor och jag bakat.
Mats dök in i rena kläder direkt efter jobbet och ut i nytt "jobb", ingen rast och ingen ro:) 
Några minuter i 19 så kom det ett sms i telefonen...så här ser det ut på Stortorget. Runt 100 bilar!! 
Eftersom vi då redan hade kö till fikat hemma på gården så kände jag mig lätt svettig. Men vi har ju fixat det förut så det ska nog gå. 
Strax efter 19 har det mullrat in ett stort gäng bilar och människor som njuter i kvällssolen. Underbart, precis så som jag vill att det skall bli när det blir klart. Massa människor som fikar mitt fika och njuter på vårt ställe. 
Maja och Elin har flugit upp på barstolarna för att fika. Pelle gör dem sällskap. 
Prydliga rader med fina bilar. 
Blev en hel autostada upp över lägdan. Bilar åt alla håll. Den lilla yta vi hade förberett räckte inte till på långa vägar. 
Det kan verkligen vara kontraster i bilarna som kommer:) 
Man kan inte annat än säga att det är skillnad på bilarna från då och nu. 
Detaljer. 
Detaljer.
Detaljer. 
Detaljer. Och om man tittar noga på den här bilden så ser man att det är granne-Fredrik som håller i min kamera. Tack Lena, Maria och Fredrik för att ni fotade till mig! 
De rutinerade har med egna bord och stolar! 
Här börjar kön ta slut. 
Man kan tro att den här killen har varit med på träffar förut...inte så spännande med gamla bilar.
Table of Nations underhöll med brillians i ett tält utan tak å väggar;) Lyssna mer här
Pappa parkeringsvakt blev korvförsäljare som pratar gamla minnen med gamla grannar.
Jag fick några minuter då jag kunde sätta mig med goda vänner och fika lite. 
Hallå! Du ska titta hitåt när jag fotar! 
Sådär jag, åsså SMILE!  
Är det Katjiiing...eller musklerna han menar;) 
Proppat med folk överallt på våran blivande uteservering. I love it! 
Några gav sig av tidigt, andra sent. 
Isak hade tydligen klättrat på taket för att fota. Men han är ju van höjden sen han var med och lade taket tidigare i somras. 
"Eftersnack" i köket med alla youngsters som hjälpt oss under kvällen. Varmkorv och läsk innan det är dags att natta. Efter en otroligt intensiv dag är man rätt trött, men hög på alla lyckoendorfiner.
 
När Måns vaknade i morse så var det första han sa: Jag vill äta i sängen! Och självklart så fick han det. Varm Oboy, bulle och stut med mese:)
TACK till alla ni som kom igår! Det blev en helt galet fantastisk kväll tack vare er!
Och som alltid så har hela familjen varit delaktig och jobbat för den här kvällen. Mats, Olle, Isak, Pelle, Måns, Pappa, Mamma, Svärmor, Svärfar!
Tack till Leif och Åke som jobbat på extra hårt för att få till det mesta till den här kvällen!
Tack till Table of Nations för ert framträdande!
Tack till Marie, Storsjö Gård, för att du kom och sålde fisk hos oss! Jag glömde köpa, så det får jag göra till veckan när jag börjar jobba igen:)
Tack Cecila, Ceci Twist, som kom med sina modeller, Åsa och Tobbe, och visade vintagekläder!
Tack Elin, Loppboden, för att du ville vara här och sälja av dina fina saker. Lycka till med din blivande "storfamilj":)
Nu rensar vi stället på möblemang så att vi kan fortsätta jobba och renovera. Vi har ju ett bröllop om en månad och då skall ännu mer vara klart!
För dig som är nyfiken så följ min blogg och se hur vi fortsätter förvandla lon till min dröm!
 
 

Kommentarer
Postat av: Agneta

Jag räknade till över 150 bilar!! Kul!! Tack för gott fika. Vi ses nästa fredag, kram

Svar: Ja, visst var det häftigt! Att dom kommer till oss liksom... Jättekul:) klart vi ses på fredag, hörs av om vi kan ses innan dansen. Kram å tack för att ni kom<3
Tina

2014-08-15 @ 18:23:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0