GOTLAND 2013 - del 7 Tottes Täppu

När vi åkte till Hoburgen stannade vi till på "Tottes Täppu" i Bottarve i Storsudret. En vacker hembygdsgård med en underbar lekmiljö för barnen. Gratis, men man fick gärna lämna en slant till underhåll.
Får och lamm gick lösa, det fanns grisar, kaniner och höns.
Jag älskar såna här naturliga miljöer och jag oälskar miljöer som tex Djungelhuset. Ger mig rysningar när jag tänker på att spendera tid där medan jag skulle kunna vara en hel dag där det finns djur och enkla saker att göra för barnen. Som att mata får tex:)
Eller gunga i en anspråkslös gunga med käraste kusinen.
En gräsklippartraktor utan motor funkade ju finfint när det fanns starka storesyskon som kunde putta på.
Vackra utemöbler i skuggan.
Där man kunde njuta av en kopp kaffe medan barnen lekte. Eller förresten, kaffet var inte gott men det var mysigt:)
Fick se upp lite för getingar bara.
Som sagt enkla lekgrejer men...
...ändå trixiga.
Mina barn älskar det här!
Olle i förtroligt samtal..?..med ett får!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0