Kingen

I fredags var det äntligen dags att få åka till Slandrom. (på bilden är vår lilla present till våra vänner)
Dels för att träffa goda vänner en stund men för att sedan åka ner på bygdegården för att lyssna på KINGEN!! 
Sist jag var med Teresia på Slandroms bygdegård måste ha varit när hon och Eino gifte sig för en herrans massa år sedan:) Då var det också håll i gång i skogen!
Tacobuffé åt vi med fler Bällsta-Rastenbor, alltid lika trevligt! 
Så kom han ju äntligen, the one and only, Kingen!  Om ni klickar in och tittar på Youtubeklippet så ser ni hur han twistar. Det gjorde jag också...hela kvällen, så träningsvärken i låren kom som ett brev på posten i söndags;)
Det var trångt om saligheten, ca 110 pers! Som tur var så satt jag med ryggen fri så jag kunde ställa mig upp och digga när andan föll på...och det gjorde den vill jag lova! 
Att han berättade en massa roliga episoder om När rocken kom till Sveg ( från bok och film) gjorde ju inte saken sämre. 
Som alltid så var det mest bara våra "gamlingar" i byn som rockade loss ordentligt. 
Eller ja, några till kanske lyfte på rumpan och klappade takten:) 
Nils Björid fick den äran att tacka från oss alla. 
Vi "hjälpte till" med det så gott vi kunde genom att klappa, vissla och tjoa!!
Här har ni en hel halvtimme med honom när han var förband till Status Ouo på Jamtli 2012

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0