REMIDA

Ni skulle inte tro era ögon om ni kom in på förskolan jag var på idag. Tyvärr får man inte fota inomhus...men det är miljarders pryttlar(material) överallt. Det är som en skattkammare. Så häftigt att se vad de skapar med allt från riskorn till lera till djurskelettdelar;) 

Nu har jag ju lagt in bilder och text från det besöket under VEA inlägget,så titta mer där.

Sedan åkte vi till REMIDA, ett återvinningscenter för förskolorna. Där kan de hämta massor av material. 

Nu öser jag på med bilder därifrån, så håll i er....eller tänk er att jobba på en förskola och så får ni åka hit och hämta material att använda på er förskola:

We´re in heaven!!!
En rulle tråd? Någon?...

Efter ännu en dag överfull av intryck så gick vi med trötta steg och halvtom mage till en väldigt mysig restaurang.

Åt en rätt som är speciell här i Reggio. Tortelli Verdi, stora pastakuddar med ricotta och spenat. Åsså massor av riven parmesan.

Sen styrde våra fortfarande trötta fötter oss förbi en glasseria längs vägen hem till hotellet;) 

När jag pratade med Isak ikväll så undrade han om jag var ute och gick, tyckte nog att jag andades ansträngt... Men jag satt som en proppmätt säl i sängen. Vi äter och äter så vi rullar nog genom tullen på lördag:)

Men nu godnatt! En tidig morgon väntar för vi ska passa på att gå på stadens marknad imorgon innan sista dagen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0