Lunch med goda vänner på 1:a Maj

Efter att hastigt ha bestämt med goda vänner att vi skulle äta lunch tillsammans idag så dukade jag lite vårigt. Glada tussilago tillsammans med ljuvt rosa pelargoner.
Serverade soppa gjord på rester. Köttfärssås, den vegetariska pastasåsen vi gjorde häromdagen var basen sedan spädde jag ut med grädde, buljong, sweet chilisås och kryddor. Blev rätt bra enligt dem som åt:)
Kaffe drack vi ur nyinköpta muggar från Rice.  Underbart glad blir man av dom!
Mätta och belåtna fortsätter vi surra...allt för att slippa gå ut och fortsätta med vårbestyren. 
Jesper kom med nybakta fantastiskt goda bröd. Visste jag inte bättre skulle jag tro att de var köpta på bageri. 
Efter kaffe och kaka blev man rätt så däst... 
Alla barnen sprang ut och in mellan studsmattan och matbordet:) 
Test av sugrören Måns vann igår:) 
Sagolikt god kladdkaka...receptet hittar ni i eget inlägg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0