Påskafton

Ny dag, nya äventyr! Blev i princip väckta av familjen Lundin som var ivriga att komma iväg till Andersön på pimpling. Det var bara att kasta ner lite matsäck och ge sig iväg.
Här mäter Måns och jag våran skugga, fusk att ta till stavarna tycker jag;) 
Pelle åkte som en oljad blixt mellan lägret och pimpelhålen. 
Olle testar tålamodet... 
...å jag.... 
...å ??? vet inte vad det här är för gubbe?! 
Måns fick äntligen prova att pimpla han med. Fiskelyckan var dessvärre inte så god:( 
Men med lite eld... 
och matsäck så håller sig humöret på topp ändå:) 
Olle lassar på en massa gott på lunchmackan. 
Måns fick tag på en pizzaslice som vi värmt upp i folie på elden:) 
Själv så knaprade jag hårdbröd idag igen. Fast idag med min fiskröra på. Jättegott! 
Fantastiskt härliga klätterträd är det här ute. Sådana är jag uppvuxen med och vad jag kan komma ihåg så hängde man allt som oftast högt uppe:)
Måns med kompis, Axel, skötte elden galant.
Efter en härlig dag ute, så var det middagsbjudning igen. Den här gången hos mamma och pappa. 
Mamma har dukat fint och gjort god mat som alltid! 
Vackert, gott påskplock. 
Jättegod gubbröra i äggskal. 
Limesill, nån god sill med rosépeppar, ägg med bacon å  god gegga...och gubbröran. 
Sen var det lammstek, rökt fläskfilé och potatisgratäng med god sås. 
Och som vanligt så har påskharen varit här och lämnat kluriga ledtrådar till var den gömt påskäggen. 
Här kommer Måns inspringande med sin påse:) 
Den mastodont-mäktiga desserten fick vi delvis stoppa i en doggybag. Det rymdes inte trots att det var hemgjord, jättegod choklad och vit choklad-mousse...
TUSEN TACK älskade ni för en god och mysig middag!
Å tack så himla mycket för att vågen säkerligen har vänt igen, åt FEL håll, efter den här middagen!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0