Nytt i vår Matatelje

Fru Broccoli och Herr Morot har flyttat in hos oss på Guldkusten för ett tag sedan.
Igår tog jag och shoppade loss på lite nya saker till vår Matatelje, bla ett citronträd.
Färgglada burkar, trasor, muffinsformar mm fick ta plats på hyllorna.
Beredningsbänken.
Här kan man bla "kocka" med potatisar:)
Visst ser det inbjudande ut?!
Nya gardiner i mitt kök kom det oxå upp idag. Härliga vårfärger!
När nytt material kommer till så blir aktiviteten hög direkt:)
Helt plötsligt såg vi att man ville ha picnic och affär. Jamen då gör vi väl iordning en sån yta oxå. 
Nu kan dom bära sakerna emellan och jobba på sitt lilla/stora vis:)
Här hjälps man åt att plantera alla nya kryddväxter som skall ta plats i fönstret vid Matateljen. 
Där kan barnen gå och äta om dom vill och jag kan använda till min matlagning.
Har jag världens bästa arbetsplats, or what?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0