Guldkustloppet 2013

Idag var det dags för årets Guldkustlopp i snöblåsten:)
Här är Måns omringad av sina "coacher", Bella(kusin), Pelle och Elvis(kusin). Peptalk och tips på hur han skall köra loppet;) fick han.
Är det ditåt jag ska?
"Jag har iallafall skrivit bokstäver på min lapp" sa Måns när han stolt visade upp sin startlapp:)
Startfältet fullt med otåliga skidåkare som bara vill iväg. 
Å vill man inte åka så kan man göra lite annat medan de andra kämpar på i spåret. 
Hejja, Hejja!! 
Halvvägs är det saftkontroll. Fina storebror/coach hjälper till:) 
Yeeejj! Målgång - "Jag vann i målet!!" Härligt med en tävling där alla vinner.
Fulla av förväntan inför prisutdelningen. 
STOLT! (inte bara han kan jag säga..) Den vackra medaljen, som innehöll ett Mariekex, har han också gjort själv. Klart man är extra stolt då!
Kanelbullar hade de oxå bakat som vi nu avnjöt i kallblåsten:)
Buhuu, tänk att vi bara kommer få vara med på ett Guldkustlopp till....sen blir det Lilla Vasaloppet på skolan....och där var det så snålt tyckte ett av våra "gamla" barn som nu går i skolan. Man fick bara en halv banan och lite saft när man gick i mål. Tur då att man har syskon på GK så man får vara med på bullkalas;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0