BINGO!!

 
Igår var det dags för ännu en middag med Domustanterna. Kolla den vackra dukningen hos Ulla, dagens värdinna. Fast jag var visst för het på gröten för allt var inte framdukat när jag började fota...
Skål mina vänner!
Titt, sa laevanes! Hur nu det stavas, uttalas iaf så här: läävanes:) och betyder: titta så fint!
I glaset var det en god mousse med sparris och räkor.
Laxmoussetårta. 
När vi slängt i oss den goda, goda maten drog Ulla iväg oss till Vitgården på bilbingo. 
Jag höll på att skratta ihjäl mig när jag såg hela "campingen" som det faktiskt var där. Folk har på fullaste allvar sina husvagnar uppställda där och så spelar dom bingo två kvällar i veckan plus att dom åker runt på andra ställen och spelar. Seriöst, så himla kul var det inte. Även om vi hade jättkul.
Två noviser försöker få ordning på brickor och duttpennor. Ulla hade förberett allt åt oss så vi behövde bara förstå spelets regler:)
Ulla tog plats i bagaget där vi hade placerat Kerstin, så dom kunde hjälpas åt att hålla ordning på alla siffror.
Ulla är en van bingospelare så hon softade lite mellan varven;) Folk trodde nog vi var tokiga...och det är vi ju!
Kaffe och kaka efter middagen intog vi i solen utanför bilen. Men vi fick snabbt svälja den goda kakan och packa in oss i bilen igen för de mörka molnen hade med sig stora regndroppar och vind.
Tack Ulla för en galen,kul OCH GOD kväll! KRAM
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0