"Annandag" Midsommar i Svensta

Jag vill också ner och håva fisk som brorsorna!
Kom nu farfar så går vi!
Håll i mig du, så håvar jag:)
Som alltid när vi är i Svenstavik så fiskas det:) 
Fina storebröder hjälper yngre.
Å fiskar får dom! Det mesta är smått och släpps tillbaks men det är väl själva fångandet som är grejen....tror jag;)
Pelle hade kvällen innan dragit upp två gäddor som momma fick tillreda och göra gäddbullar av. Det var gott faktiskt, kan man ju inte tro...
En lycklig fiskarekille! Två abborrar och två mörtar drog han upp med lite assistans.
Den här firren är dock köpt på bua:)
Vi är jämt ett helt gäng som äter god mat när vi är i "tant Märtas" hus.
Fisk, fisk, fisk. Gottigotti! Den enda gång Isak äter sill är när farmor gör sin gubbröra på kavring.
Så enkelt, gott och somrigt!
Fyndade på några loppisar längs vägen. Köpte även en till kolbullepanna, en dameijenne och två trasmattor. Det är så härligt att det dyker upp loppisskyltar överallt längs vägarna. Nu är tiden inne när det gäller att ALLTID ha med sig kontanter i plånkan på fall att det dyker upp fynd;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0