Yran - Surprise!

Matmamma som man är så kan jag ju inte skicka iväg killarna på deras överraskning utan matsäck;)
Idag, yranlördag, så hade jag fixat en överraskning till Olle, Isak & Mats. Mats hade redan lyckats lista ut vad det var och Olle hade sina misstankar men Isak var iallafall helt ovetande vad han skulle iväg på:)
Jaha, vad gör vi här? Vad väntar vi på?!
Vi väntar på Micke....Mojo! 
Ni mina älskade fisketokar skall få följa med honom ut på Storsjön och fånga storöringen idag!
Man kunde nämligen hyra en jamte på yran i år och det gjorde jag:) Pengarna går dessutom till Barncancerfonden, det är bra!!
Skeppare Peter tar emot alla. 
Mammsen vinkar adjö med vita näsduken...el, ja iallafall vita Iphonen;) 
Genomgång i trollingfiske innan avgång.
Gänget.
Hejdå på en stund!  
Micke softar....
...och håller koll på spöt medan...
...Isak kör båten!!
Få se nu. Både Isak, som nyss styrde båten, OCH den ordinarie skeppar´n håller på med allt annat än att köra båt.....
....vem kör nu???
Ok, Olle. 
 Med Mojo by his side. Det känns genast bättre...eeehh...
Seru nå firrar?! 
Nu händer det grejer!
Napp!!!!
En finfin öring minsann:)
ca 1 1/2 kg, inte illa:)
Ett lyckligt rockfiskargäng tillbaka med fångsten.
TACK MICKE för en härlig, spännande eftermiddag! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0