Apropå stora förskolor

Det pratas och debatteras om hur det är på förskolor idag. Stora avdelningar, massor av barn som inte blir sedda, långa dagar, lite tid med sina föräldrar....
Jag hoppas att politiker och befattningspersoner på höga stolar tar till sig all kritik! Det är dom som måste fatta att vi måste få högre pesonaltäthet på våra förskolor och skolor.
Barn skall bli sedda på sin förskola och man skall få tid att jobba i små grupper. Hur ska pedagogerna annars hinna se alla?!
Hursomhelst så vill jag som vanligt lyfta fram "min" förskola, ja jag slår mig för bröstet och är stolt över den!
Här jobbar prins Måns med två av sina vänner och en personal i en grupp som gör planeter till sitt solsystem som de håller på att bygga upp.
Allt efter deras eget intresse. Och här får man in finmotorik, bokstäver, samspel och kommunikation mellan barnen och pedagogen hinner lyssna till och se alla tre. Och så här ser det ut varje dag hos oss. Små grupper med barn som jobbar med sina stora och små projekt i olika rum runt om på förskolan både ute och inne och de har alltid med sig en pedagog som dokumenterar och finns där för dem. 
Man önskar att det kunde vara så överallt!
Stor koncentration. Återkommer med bilder och visar när allt blir klart.
Blev små hartänder på slutet av allt klippande:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0