Loppisfynd

I helgen har jag fyndat endel på olika loppisar:)
Spännande cobojs å indianböcker, de flesta från 50-talet.
Läckra tyger och fina dukar som skall få bli något annat så fort jag får tid att sätta mig vid symaskinen.
Böcker från vår granne Carl-Göran Ekerwald och ett dikthäfte från min farmors vän, Elsa Wallén, fick också följa med hem. Elsa och min farmor(som också hette Elsa)var goda vänner fråm Oviken och skrev båda två dikter på jamska.
I morse hade jag en date med ett blivande brudpar i Ås. Jag skall laga deras bröllopsbuffé om några veckor:) Och när jag ändå var i Ås så passade jag på att köpa grönsaker både till jobbet och hem. Det är helt underbart att gå där och se alla dessa härliga grönsaker som man vet är odlade med kärlek och utan konstgödning och besprutning. Blir härliga sallader på jobbet till veckan:)
Köpte även med en bok som jag tror är lite spännande som jag skall försöka få Isak att läsa....Den är också skriven av vår granne Carl-Göran. Det är förresten hans dotter Liv som har Ås Trädgård tillsammans med sin man Lars. 
annars har dagen bjudit på några timmar helt för mig själv i bärskogen, rensning av bär och saftkokning. Sylt och gelé får bli imorgon. Ser ut att kunna bli regn på förmiddan så vår tänkta tur till fjällen och mylta får vänta.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0