Domustanterna

Ni som känner mig vet vilka "Domustanterna" är, och ni som har hängt med på bloggen har sett dem förut:)
För er som inte vet så är det mina gamla arbetskamrater från Domustiden. Vi jobbade ihop när jag var fjorton och uppåt....det är....få se, väldigt länge sedan! Vi har iallafall fortsatt att träffas och äta middagar ihop sedan dess. Vi har rest tillsammans och känner varandra utan och innan.
Den här tiden på året så äter vi alltid surströmming i mamma och pappas mysiga lilla härbre.
Som alltid så är dom som hungriga vargar när dom kommer, och kan inte ens titta upp från tallrikarna för ett ynka foto!!
Nu har värsta hungern lagt sig och dom tittar upp helt plötsligt:)
GRATTIS till Eva som fyller år i morgon!!!
Mamma hade gjort en fin bukett på blommor från egen trädgård. Jättefin!
Efterrättstårtan var också fin och god.
Som alltid skrapar vi Trissotter(herregud vad mycket pengar vi hade sparat genom åren om vi lagt en slant istället för att köpa varsina lotter!!). Ikväll vann vi, tro´t eller ej, 60:- på 7-8 lotter.....
Trevligt hade vi som vanligt och mätta blev vi, som vanligt. Nästa gång är det min tur att anordna. Undra vad jag skall bjuda på?! Några tips??

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0