Äpple - & Krusbärskräm - recept "kind of"...

Skala och bita äpplen. Skölj krusbären och blanda med äppelbitar och lite vatten i kastrull.
Koka mjukt och mixa med stavmixer till lagom slät konsistens.
Blanda ner socker efter behag och rör om tills det lösts upp ordentligt. 
Rör ihop potatismjöl och vatten som du strilar ner i krämen. Rör hela tiden och när den första bubblan syns så drar du av kastrullen från plattan. Koka inte för då blir krämen bara seg.
Häll upp i serveringsskål, strössla på lite socker så inte ytan får en hinna och låt svalna något innan servering. Det är så gott med egengjord kräm och den får gärna vara ljummen tycker jag.
Här har vi krämfrämmande hos oss i torsdags:) 
Bella & Olle
Fast då hade jag gjort kräm på endast äpplen och dom kokade jag i en sockerlag först, som till en kompott, sen mixa och i med potatismjöl.
(behöver ni mängder och ett mer riktigt recept så slå upp i Vår kokbok eller på nätet för er som är lite mer moderna;))
Elvis & Isak
Pelle & Stefan
Silke & Jools & Måns smaskar på bullar och kakor och kräm.
Lilla charmtrollet får en extrabild på sig bara för att hon är sååå himskans söt!!
Det är ju rätt häftigt att lillebror och jag har fått till det så att när vi ses på en fika så är vi 10 pers! Och då är inte våra respektive med, för då blir vi 10+2=12:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0