Älgjakt

Pelle och jag begav oss til skogs idag för att plocka lite fint lingonris. 
Men det blev mer älgjakt än lingonrisplockning.
Hittade färska älglortar uppe på vår skog. Den har nog nyss varit här konstaterar Pelle.
Dåtidens källsortering....rätt ut i skogen bara....
Lite fint lingonris hittade vi.
Pelle å jag på äventyr:)
Ser ni min vilda blick....jag har precis sett en älg! Spännande!
Älgspår, det var nog den vi såg!
Fint med utsikten som kommer fram när de avverkar, men fy så fult det blir i marken!
Pelle försöker med lockrop att få fram älgen igen men icke, den har sprungit bort:(
Härliga isflak kunde vi ta loss från pölarna i groparna efter skogsmaskinerna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0