NostalgiDans på Vårbacken 2012

Äntligen är dagen med stort N här! NostalgiDans nr 2 för i år och nr 6,tror vi, för Vårbacken i vårt regi.
Men så vaknar man och vädret är så här....då blir man inte direkt peppad!
Hmm, få se nu. Vilka skor ska jag välja...
Vi stannade till och kollade läget i danslokalen på vägen ner, på med kaffe så glidet blir bra tills ikväll!
Åkte nämligen en liten dagstur på IKEA och så köpte jag med mig ett par nätta pardörrar som jag sett på Blocket! De var 2,30 drygt lång....men med en stor bil och lite "det SKA gå" i sig så fick vi dom på plats i bilen. Släpvagn är för fegisar;) Ett litet bord till vinet är aldrig fel...
Fick till och med lite tid över mellan IKEA, dörrköp och dansen. Tog och våldgästade Monica i Matfors som genast snodde ihop "nybakta" bullar och kaffe iklädd lördags-städmundering:)Tack för kaffet!
Fotografen dokumenterar snacksbordet...
..och det sanslöst smakfullt dukade och dekorerade bordet där middag med Zlips snart skall äga rum.
Känner att jag måste förklara att så här taffligt brukar jag inte duka när jag har en beställning! Här behövs det engångsartiklar, rummet är kanske 3X3m och knappt utrustat med stolar...så vi gjorde vårt bästa med vårt guldtema som vi hade för att fira Sveriges seger i Schlagerfestivalen.
Men först ett samtal till vädergudarna, kan ni för F...n se till att det slutar regna, folk kommer inte kunna köra upp hit för vägen blir för lerig!!!
Och soundcheck är ju bra att göra innan maten, så man vet att allt låter ok.
Men med vår tur idag så...nää, inte det också! Ett fruktansvärt högt hemskt ljud slår igenom så man måste hålla för öronen. Fattades ju bara det.
Fast med lite mat i magen så kan under ske...hoppas vi på:)
En stund innan klockan tjugoett börjar folk strömma till..likaså vattnet. Himlen var öppen stundvis, suck.
Som tur var så var både vi och bandet på topp i vårt humör! Nu kör vi!!
Fullt ös redan från början, både på sången
och musiken. I love munspel!
Blir som vanligt glad i hela kroppen när man ser alla ynglingar bugga runt som gudar:)
Själv ser man ut som en dränkt katt..eller nåt...
Underbart myller av olika människor som alla är lika glada i att dansa och svettas med varandra;)
Lite vila mellan låtarna
Ett sista varv innan det är slut för den här gången.
Kent trodde han hamnat i himmelriket när Monica kom med en hel bricka varmkorv när spelningen var slut:)han fick dock dela med sig lite till oss andra.
Gamla Zlipsarna kommer för alltid att ha en gigantiskt stor plats i mitt hjärta, med sina underbara medlemmar.
Men banne mig så kommer det här gänget in och trängs där:)
Tack Zlips & alla som kom och förgyllde min och Monicas kväll i år igen!!!
...och hur gick det för bilarna? De modiga som gasade tog sig upp. De som fegade fick stå nere vi E14 och gå upp till dansbanan i leran. Men det hindrade dem inte från att delta i vår kanonkväll på Nedansjös anrika danspalats:)
Och ljudet..det höll nästan hela kvällen, förutom när en kille ställde upp sin fot och vilade på lådan med alla kablar till ljudanläggningen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0