En simpel vardagsmiddag

När jag träffade på min granne idag och det blev prat om middagsmat så sa han: Mitt i våcku??
Han tyckte att tjälaknul var helgmat:) Men jag tycker att lite fest i vardagen lättar upp. Och nu när jag börjat min sommarledighet så är det lördag hela veckan!!
...eller jag ska inte påstå att det är sådana här middagar varje dag...igår när vi i princip bodde på återvinningsstationen, åt vi "Donken"-mat i bilen till lunch och Mamma Scan med, i och för sig stuvade makaroner, till middag...
Det jag menar är att god mat kan serveras helgdag som vardag!
Jag gör en chilivariant när jag kryddar min tjälaknul och idag när jag hällde av salt och kryddlagen så skivade jag knulen och gjorde en balsamvinägerdressing som jag hällde över.
Gott med saltsyrliga kapris och timjan i.
En god sås med vitlök,kryddor och creme fraiche passar alltid till kött å peran:)
Dukningen från ovan...
Fick tips av en flitig läsare av min blogg, tillika vän:) idag på en varm potatissallad som var supergod!
Gör klyftpotatis som vanligt. Medan du väntar på att det blir klart så blandar du en vanlig vinägrett (fast med hälften "Slotts" senap och hälften "Johnnys". Blanda sedan potatis med tärnad fetaost, skivad salladslök och vinägretten. Servera varm el ljummen.
 Måns hjälpte gladeligen till med efterrätten med sina små händer som alltid är lika söta;)
 Gott med grädde!
Tårtan är favorit i repris: lillebror Stefans "ricecrisp"botten med äggsmörkräm och gubbar och...
...ett lager grädde. Idag blev det inte daim och inte bär överst utan jag rev lite "gamla"tryfflar som låg och skräpade i ett skåp. Mumselimumsigt!
 
 

Kommentarer
Postat av: Agneta

Kul att du tyckte om potatissalladen!! Vi syns på lördag. Kram

2012-06-27 @ 12:37:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0