Grils night out - for real!!

Äntligen blev det lördag och dags för tjejerna att träffas på lite party. 
Här är vi uppställda för fotografen;) Det var prickigt överallt...undra om det var prickarna som gjorde oss lite vimsiga i blicken under kvällen??
Skumpa såklart så vi kunde fira vår väninna som fyllt 4.0!
Monica hade gjort sagolikt goda snittar.
Snyggtjejerna passar på att njuta av drinken i värmen ute medan vi väntar på att kycklingen skall bli klar. 
Själv så gömde jag mig i buskarna;) Vad gör man inte för att få ha drinken ifred?!
Vi åt Agnetas goda potatissallad och hembakta bröd, kycklingspett och kall ört- & vitlökssås som jag gjort, goda ostar till varmrätt. Mätt blev vi!
Födelsedagsbarnet som inte fyllde 40 utan bara har uppgaderat sig till 4.0! 
Marita har jag hängt med på dans i en herrans massa år. Hon är lillasyster till Agneta så hon har funnits med i bilden även i yngre år, redan innan vi började åka på dans ihop. Vi babblar kläder och inredning så fort vi ses. Kramkram!!
Monica är min bästaste vän som jag har tillbringat massor, massor, massor med timmar i bil med när vi åkt land och rike runt på våra dansstrapatser. Vi har skrattat massor,massor,massor och gråtit en del tillsmmans. Hon är gudmor till Måns och har funnits med i mitt liv i drygt 25 år (hur nu det kan gå ihop eftersom jag bara är 27...) Kramkram!!
Agneta är väl den i gänget som jag känt längst. Vi låg på BB samtidigt....när vi själva kom till världen alltså! Ni kan ju tänka er vad länge sen det är (alltså ca 27 år sedan...) Trodde att vi skulle hamna där tillsammans igen när vi väntade våra förstfödda men hon hann före med ett par veckor! Vi gick i skolan från 2:an  till 9:an och så har vi varit på en massa dans och festligheter tillsammans. Vi pratar väl inte så mycket om våra utlandsresor eller hur?! ;) Kramkram!!
På tal om utlandsresor...Helené är ju oxå en gammal dansvän men vi har även varit på en hel del tokigheter tillsammans utomlands. Vi ses inte ofta nu för tiden men när vi ses är det precis som förr, massor av glada skratt och bus. Kramkram!!
Och den smarriga efterrätten, en punchflaske-chokladtårta av nåt slag hade Helené snott ihop. God!!
Men nu ni, passa er för nu är vi på väg mot Fröjdholmen där vi tillbringat såååå många stunder både på och utanför dansbanan förr i tiden. För det var ju faktiskt så på den tiden att man var en hel del ute på parkeringen också...men inte nu inte. Nä, nu vill vi in och se BROLLE!!
Dessvärre hade jag ju bara Pelles kamera med mig och det går verkligen inte att få bra bilder med sådana kameror...skulle tagit med mig min bra...jaja, håll till godo ändå hörrni!
Killen på plats...
 
...brudarna på plats. Monica, hur gör du? Jag måste oxå lära mig att öppna ögonen på bild;)
 
Basisten rockar med sin ståbas!
Han är helt sjukt bra! Vilket drag det var från början till slut. Verkar vara en kille med båda fötterna på jorden, väldigt ödmjuk. Blev riktigt rörd av publikens ovationer.
Publikhavet, eller en del av det!
Vakterna hade det i det stora hela rätt lugnt men fick göra några utryckningar. Lyssna lite här oxå! Gillar dagens frilla bättre dock;)
Hittade två gamla vänner till i publiken. Marie tillsammans med Helené och så Kalle som skymtas där bakom. Vi har haft mycket "tull" för oss genom tiderna;) En tradition vi hade i vårt stora dansgäng i slutet av -80 talet när vi åkte på Fröjdis, var att vi hade pyjamasparty. Helt seriöst så hade vi fester med säkert 40 pers som de flesta hade egensydda pyjamasar på sig. Sen åkte vi i bilkaravan eller i stor buss med våra pyjamasar och dansade;) Efter danserna åkte vi på Statoil där vi köpte upp ett gäng frallor och mjölk, sen åkte man hem till nån och fikade ihop innan det var dags att hem å sova några timmar. Det var tider det! Så himla mycket kul vi hade.
Vi konstaterade att det var tur att inte vi var hjälpvakter....vi skulle såklart ha stått vänd åt andra hållet;)
Hann med lite dans i danslokalen och röj i puben innan det var dags att åka hemåt i natten. 
TACK FÖR EN SUPERKUL KVÄLL TJEJER, LOVE YOU!!
Lyssna mer!   Och mer!
 

Kommentarer
Postat av: Marita

Puss å kram å tack än en gång för en underbar "födelsedags-presents-kväll"!!! // 4.o:an ;-)

2012-07-01 @ 20:50:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0