Fotbollsmamma...

...Ja, jag är en fotbollsmamma. Dessvärre måste jag erkänna att jag är totalt ointresserad av den sporten:(
Jag skjutsar och hämtar vid träning och matcher. Jag bakar gärna och skänker till fika och liknande. Tittar på nån match ibland men jag är inte fotbollssmamman som står vid varje match och skriker och hejjar. Jag hoppas jag kompenserar det med att vara kak- och bullmamma istället:)
Hursomhelst så har ju Storsjöcupen satt igång idag med pompa och ståt. Barnen och ungdomarna har spelat sina första matcher idag och ikväll var det invigning på Stortorget. Här kommer alla lag och deltagare ner på torget efter att ha marscherat från Österängsparken. 
Cool kille! Olle berättar för mig att flaggan han har i ansiktet är Thailands(Olle hade alla rätt på världens alla länder....det hade inte jag när jag gick i åttan....)
I år är det tydligen ett stort gäng thailändare här med ambassadör och allt, kanske det här är han? Såg att några av kommunens politiker stod och språkade med honom.
Härligt med alla färgglada flaggor och alla människor och festivalstämning.
Bra medryckande musik. Olle tyckte att jag skulle stå stilla, jag var pinsam när jag gungade lite på höfterna och stampade takten med foten;)
Då fick han till svar att hans mamma har alltid gillat att stå längst fram på konserter(och dansat på högtalare och bord...fast det sa jag inte!) och det kommer jag fortsätta med så länge jag kan.
Fast ikväll smög jag bara fram och knäppte lite bilder...och gungade lite i knäna i takt med latinotakterna som det här gänget spelade.
Gratisbollar kom från ovan.
Isak med fotbollskompisarna i vimlet.
Pinsamma pappan kommer och ska pussas mitt i allt...suck!
Efter att ha varit med och tittat på en match(som Isak dessvärre inte var med på)idag så känner jag att jag efter den här veckan kommer bli en mer insatt fotbollsmamma. Kanske kommer jag hålla koll på vilket håll hans lag gör mål å såna saker....
Och om det alltid är såna här festligheter så kommer jag definitivt att vilja vara mer delaktig, iallafall om jag får svänga lite mer på höfterna;)
 

Kommentarer
Postat av: Agneta

Du kan komma och gå kurs hos mig!!

2012-07-04 @ 18:29:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0