Finfin Söndag

Söndagar kan vara fullt av sånt man inte hunnit gjort tidigare under veckan, tvätt, läxor, pappershögar att sortera. Men det kan också vara fullt av fina, trevliga saker. Så var det idag:)
Först så fick jag sovmorgon, sedan fick jag tillfälle att baka lite. Behövde fikabröd tills vårt främmande skulle komma, det blev "sockerkaksmuffins" med grädde och blåbär.
När så gästerna kommer med så här fina presenter helt utan vidare så blir man lite extra glad! Fast den här "svampnörden" håller ju på att svämma över av svamp på hösten så hon kan gott dela med sig;) iallafall till mig som knappt ser skillnad på en kantarell och en flugsvamp...
Hon hade även med sig denna vackra tröja som hennes gudson skall få låna:)och lite annat smått och gott.Tacktack!
Vi tog oss även ett parti Chicago, kolla in Pelles och min hand...inte dåligt!
Vi har blivit riktigt biten av detta under julen och det är ett bra sätt att tänka matte/strategier för barnen. Ja även för oss gamlingar som har en segdeghjärna bitvis.
Observera poängställningen! Ska spara den här så vi kan spela klart nästa gång vi ses. Vill ju gärna fortsätta när man leder:) tilläggas kan att Monica inte spelat sedan ungdomens dagar(och det är länge sen vill jag lova) och för tjejerna var det första gången.
Hann även få upp Pelles draperi för hans dörröppning. Har haft tyget liggandes sen i somras men nu är det sytt och uppsatt!
Det är sytt dubbelt i ett "sammets"-tyg från IKEA. Eftersom vi inte kan ha en dörr där så behövdes det något som dämpar ljudet från TV-rummet lite och skärmar av allt som rör sig utanför när han ska sova. Det här blev jättebra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0