Jullunch på jobbet

Alltid när det gäller matlagning så tycker jag att det handlar om planering för att få ihop det bra. När det nu var dags för jullunch på Guldkusten igen så hade jag förberett en hel del redan igår.
Här har jag tex blandat potatisgratäng(körde genvägen med en färdig påse)med riven västerbottenost och taggsvamp som jag fräst i vitlök,smör och S & P. Bara att tjoffa in i ugnen idag:)
Filéead apelsin skulle det vara både till Ris á la Maltan och Grönkålssalladen. Det är inte så krångligt som man tror. Gäller bara att ha tungan rätt i mun.
Med stor precision placeras bestick mm ut i vår "festlokal"...underbart!
Här har vi dukat upp vår julbuffé. Brukar ha traditionell julmat men i år tänkte vi olikt, och det blev jättebra!
Närmast är potatisgratängen, saffranscreme, juliga kycklingspett och salladsbuffé. 
Vill du ha recept så finns de på hundraprocentrecept- bloggen, länken finns här till höger.
Anjovispizzan var supergod och gick hem hos de flesta barnen:)
Till jul får barnen festa till med ett glas julmust.
Fina bordsplaceringar hade en grupp jobbat hårt med innan lunchen:)
Partyhattar blev det av servetterna.
Ris á la Maltan som jag förberedde igår  upptäckte jag dock att det inte var så bra att förbereda...det var mer som en soppa idag. Men barnen åt för glatta livet!
Tack alla underbaringar för en härlig lunch! Och tack för julgåvor!!
Måste stolt få visa lite från vår bok som blivit klar tills idag. Guldkusten har gett ut en bok om verksamheten förra läsåret. Helt fantastiskt att få läsa om allt som skett och titta på bilderna tillsammans med Måns på honom och hans vänner.
Ett kapitel handlar om vårt mattänk:)
 
Måns med vänner undersöker om man kan köra runt vårt nya salladsbuffébord:)
Mmm, STOLT är ordet jag känner för min arbetsplats:) 
 

Kommentarer
Postat av: Agneta

Åååå, vad allt såg gott ut!! Recept på ansjovispizza mottages tacksamt. Kram och God Jul

Svar: Hej tjejen!Åh, vad trevligt det är när någon kommenterar<3
Om du går in på www.hundraprocent.blogg.se så finns receptet på pizzan där:) Och den var faktiskt jättegod! Det var många av barnen som tog om flera gånger.
Ha en skön jul!
Kram Tina
Tina

2012-12-20 @ 16:41:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0