Fårö

Mäktiga stora stenar!
Färgglada små bergsgetter. Storkusin hjälper lilkusin:)
Måns klättrar han med.
Några små växter finns det här också.
Lunchmackor åt vi nästan på stående fot, det fanns ju så mycket att utforska.
Mats "fiskar" pytteräkor.
Man vill inte direkt att någon skall falla här ute i "ingenmansland". Rätt långt till sjukvård...
Häftigt när man nått målet:)
Isak hakar på.
Pelle passar Jools så hon inte ramlar bland alla stenar.
Vår fina lilla Måns leker tiger och...
...samlar en massa fågelfjädrar.
Låångt där upper står Pelle och Elvis efter en vådlig klättring upp. Som sagt, svetten lackade, både av solen som stekte och av stress...
Min älskade lillebror och lilla Jools.
Jag letar fina stenar och fossiler. Hörde sen att man visst inte fick ta med stenar därifrån...man jag tog bara några få små...jag lovar...
Från sol till regn till uppehåll. Efter en biltur så hamnade vi på Kutens Bensin där vi åt en god och annorlunda middag. Jag hade googlat och läst om det här stället som verkligen är unikt.
Ett Crepeteri med udda inredning kan man säga:)
Här ligger vår granne i lä...vad gäller gamla saker på gården:)
Stället är helt crazy men har en häftig meny.
Pelles söta filur, Elvis barnmeny. 
Jag åt en Brando.
Och Mats en Miss Taylor såklart;)
I väntan på käk.
Måns testar scenen.
Elvis var såklart tvungen att posera vid de här skylten:)
Avslutade dagen med en eldshow inne vid Visby murar. Massor av männsikor och massor av eld.
Man fick slå ner rumpan tillsammans med alla andra och se till att vårt lilla "läger" hölls ihop hyfsat utan att några andra inkräktade:)
Det häftigaste sparades såklart till sist. Tror klockan var närmare halv tolv innan vi åkte hemåt i natten.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0